Czy Śląsk ma potencjał by stać się Doliną Krzemową Polski? Tak – odpowiadają twórcy „Ambasady Innowacji“. 21 listopada 2009 roku w Młodzieżowym Domu Kultury w Świętochłowicach odbędzie się pierwsza konferencja z cyklu „Ambasada Innowacji“. Więcej informacji można znaleść na stronie ambasada.org.pl Celem organizatorów jest wspieranie rozwoju nowych firm, przekazanie przedsiębiorcom porad dotyczących maksymalnego wykorzystania potencjału nowych mediów, a także zapoznanie uczestników z dostępnymi narzędziami internetowymi, dzieki którym mogliby zaistnieć w sieci bez konieczności sięgania po usługi komercyjne. Dodatkowo, młode firmy dowiedzą się więcej o sprawnym zarządzaniu i innowacji, które w znaczym stopniu zadecydują o ich przetrwaniu i sukcesie na rynku. Gospodarka każdego kraju rozwija się najszybciej, gdy aktywnie wspiera się dwa elementy: powstawanie nowych firm i innowację. Jedno i drugie obecnie napędza głównie jeden czynnik - rozwój komunikacji informacyjnej. „Moim zdaniem, wielu przedsiębiorców nie wykorzystuje w pełni potencjału nowych mediów, gdyż odstraszają ich koszty inwestowania w nowe narzędzia i brak doświadczenia. Wydaje mi się też, że użytkownik tworzący proste formy e-usług stanie się o wiele aktywniejszym uczestnikiem rynku. Internet jest bardzo atakcyjnym obszarem działalności dla nowych firm z powodu wciąż obniżającej się bariery wejścia jak i nowych modeli dystrybucji“ – opowiada o celach projektu Tomasz Cichy – jeden z organizatorów konferencji. „Ważną częścią konferencji są materiały edukacyjne dotyczące nowych technologii internetowych, jednak naszym głównym celem jest opowiedzenie historii przedsiębiorczości niejako od nowa. Dziś słyszymy tylko o praktykach, które ukazują przedsiębiorcę w jednoznacznie negatywnym świetle. Tymczasem chcemy przekonać społeczeństwo, że bycie przedsiębiorcom wymaga pasji i odwagi, a rozwój nowych firm to coś więcej niż programy wsparcia, seminaria i redukowanie liczby formularzy w urzędach. Innowacja tkwi w pasji liderów i sile zespołów, a nie w PowerPoint-cie. Prawdziwego przedsiębiorcy nie czyni numer REGON, ale niepokorna natura kwestionowania porządku rzeczy i… odwieczna chęć zmieniania świata. Chcemy stworzyć takie właśnie miejsce - gdzie będzie można dyskutować nad nowymi pomysłami i dzielić się doświadczeniem.” – mówi dalej Cichy. Organizatorzy mają nadzieję, że projekt pozwoli stworzyć grupę e-przedsiębiorców, którzy będą aktywnie współpracować tak by razem, jako społeczność stać się silną reprezentacją Śląska w sieci.